wtorek, 21 czerwca 2011

Airbus A340-300 GAF(German Air Force)

Witam!
Kilka zdjęć z wizyty Airbusa, wykonane z górki przy progu 33.

niedziela, 12 czerwca 2011

Plany na najbliższe miesiące

Zapowiadają się ciekawe wakacje, jednak plany zaczynają się już od następnego tygodnia:

18.06- Piknik lotniczy w Płocku
24-25.06- Boeing 787 na EPWA
17.07-05.08- WAW-FRA-DOH-KUL-DPS-KUL-DOH-FRA-WAW by QR
11.08-20.08- Samochodowa podróż po Europejskich lotniskach(Niepotwierdzona)
Relacje wkrótce!

poniedziałek, 30 maja 2011

Wizyta Prezydenta USA, Baracka Obamy i samoloty z nią związane.

Dnia 27-28 w Polsce miała miejsce wizyta prezydenta USA- Baracka Obamy a co za tym idzie, przyleciało kilka ciekawych samolotów, niestety wszystkich nie udało mi się złapać ale zacznijmy od początku.
Swoje "łowy" zacząłem w czwartek, przyleciały 4 C-17, mi udało złapać się 3.
24.04.2011

wtorek, 3 maja 2011

czwartek, 28 kwietnia 2011

Boeing 747 El Al- 28.04.2011

Coroczna wizyta Boeinga 747 linni El Al(4X-ELA), jest to ten sam egzemplarz który gościł rok temu(08.04.10), konfiguracja zmieniła się na 20min. przed planowanym startem, ale na szczęście udało się!

sobota, 19 marca 2011

Airbus A380 na Lotnisku Chopina!

Dnia 19.03.2011r. na Warszawskim lotnisku Chopina, wylądował Airbus A380, w barwach Lufthansy(D-AIMA) Oczywiście nie mogłem przegapić tego wydarzenia i wybrałem się by go uwiecznić. Wylądował o godz.
0750 a wystartował dwie godziny później i poleciał do IST.

sobota, 12 marca 2011

Raport: LCJ-LPL-LCJ by FR

Od dawna nosiłem się z zamiarem, by wyruszyć na spotting do Manchesteru, w święta Bożego Narodzenia nadarzyła się okazja by kupić bilety do pobliskiego Liverpoolu, zabookowaliśmy bilet na 3dni dla dwóch osób.

Naszą podróż, rozpoczęliśmy wczesnym rankiem w Warszawie, pociągiem udaliśmy się do Łodzi, skąd docelowo polecieliśmy do Liverpoolu

20.02
LCJ-LPL/Ryanair Boeing 737-800/EI-ENB/1315-1500

Na lotnisko, przyjechaliśmy trzy godziny przed planowanym odlotem, zjedliśmy na terminalu drugie śniadanie i chwilę potem udaliśmy się do kolejki kontroli dokumentów i bagażu, odbyło się to bez najmniejszych problemów, po kontroli bagażu udaliśmy się do kolejnej kontroli- dokumentów a chwilę potem do kontroli bezpieczeństwa która przebiegła bezproblemowo. Na ok. 20min przed początkiem boardingu stanęliśmy w kolejce, by zapewnić sobie dobre miejsca w samolocie, chwilę potem wylądował nasz samolot EI-ENB, po 30min. znaleźliśmy się w samolocie i zajęliśmy miejsca przy skrzydle(LF. ok. 90%). W między czasie odladzanie a następnie kołujemy w kierunku pasa 25,

szybki start i wejście na wysokość przelotową, dostrzegamy bardzo dużo samolotów, min. Delta,KLM czy też Lufthansa, w czasie lotu w samolocie prowadzona jest sprzedaż różnego typu towarów, od kanapek i batonów, po kupony do gier i perfumy.

Zniżanie bardzo łagodne, przedzieramy się przez chmury, lekko kołysze. Chwilę przed lądowaniem ukazuje się zatoka,

Lądujemy na pasie 09, przyziemienie bardzo twarde, mocne hamowanie i kołujemy pod terminal, czekamy aż wszyscy opuszczą samolot i udajemy się do stewardessy by zapytać czy można wejść do kokpitu, oczywiście kapitan się zgadza, robimy zdjęcia, rozmawiamy chwilę i udajemy się w kier. wyjścia

W terminalu kupujemy bilet powrotny do Manchesteru(15Ł) na autobus "Terravision", po godzinie wysiadamy w centrum.

23.02
LPL-LCJ/Ryanair Boeing 737-800/1715-2100

Czas naszej wycieczki niestety dobiega końca, wracamy z Manchesteru do Liverpoolu, idziemy do "Subway" by tam coś przekąsić, za 5Ł można zjeść naprawdę dobrą i dużą kanapkę. Następnie udajemy się w kier. kontroli dokumentów i zatrzymujemy się przy szybie przez którą widać płytę oraz ruch na niej panujący. Większość samolotów to Ryanair i Easyjet oraz dużo GA, po 30min. udajemy się do kontroli a następnie do kontroli bezpieczeństwa która usytuowana była w wielkiej hali,  uwagę skupiają oczywiście nasze aparaty i obiektywy, ale obyło się bez rozmowy.Siadamy w kawiarni, chwilę później dostrzegamy jakiś dziwny obiekt na niebie, sięgam po aparat i podpinam 120-400, to Beluga!- Miłe zaskoczenie, szkoda że nie siadał w Liverpoolu... udajemy się do "naszegu" gatu który niestety nie był nasz, pomyliliśmy się i musieliśmy iść do innego a tam była już wielka kolejka, idziemy i przy skrzydle widzimy starszą panią a obok niej dwa miejsca wolne. Start i szybkie wznoszenie, zapadł zmrok, podczas lotu nie trzęsło w ogóle, od czasu do czasu za oknem migało jakieś światełko. Zniżanie delikatne, kilka zakrętów i lądujemy na 25, zakręcamy i kołujemy po pasie, po kilku chwilach zatrzymujemy się pod terminalem. Kilka interesujących komentarzy ze zniżania i lądowania:
-"Za dużo razy skręcamy, coś mi tu nie gra!"
-"Pewnie kołujemy nad lotniskiem"
-"Matko, czy my wylądujemy? co to za dziwne dźwięki!(klapy,podwozie)"
-"Dlaczego on nie hamuje! zaraz wypadniemy z pasa"

Śmiechu było co nie miara.

Podsumowując:

Manchester to piękne miasto z uroczymi uliczkami i charakterystycznymi domkami, ludzie są bardzo uprzejmi i pomocni, dla spotterów wielką gratką jest lotnisko EGCC które bardzo przyjaźnie nastawione jest  do spotterów, niedługo zamieszczę relację ze spottingu- a oglądać jest naprawdę co!